Csodakert Fejlesztőház
Minden felelősségteljesen gondolkozó szülőnek és pedagógusnak az a vágya, hogy a rábízott gyermek kiegyensúlyozott és boldog legyen.
Mi okos szeretettel, érzelmi biztonságot nyújtva, humorral teli szabad légkörben, kreatív gondolkodásra ösztönözve képzeljük el a közösen eltöltött időt.
Hogyan valósítjuk meg mindezt a Csodakertben?
Minden érzékszervre hatva alkotunk, tevékenykedünk, élvezzük az együtt töltött időt, így fejlesztve a gyermek érzelmi és értelmi intelligenciáját.
Sokféle tevékenységre invitálunk Benneteket, találjuk meg együtt, ami gyermeketek számára a legmegfelelőbb.
Foglalkozásaink
Mesevilág
Szókincs, fantázia, önbizalom és önbecsülés fejlesztése
Iskolára hangoló
Készüljünk együtt az iskolára
Komplex mozgásfejlesztés
Jókedv, vidámság, mozgás iránti érdeklődés felkeltése, kreativitás fejlesztése
Gyermekjóga
A rendszeresen gyakorolt gyermekjóga megalapozza a gyerekek egészséges életét és erősíti az immunrendszert.
Mesevilág
Várunk a mesék csodás világába, ahol minden megtörténhet. Fejleszd a fantáziádat, önbizalmadat, szókincsedet. Légy részese a varázslatnak, legyél sárkány vagy sárkányt legyőző királyfi, tündér vagy hercegnő.
A foglalkozás célja, hogy a gyermek
- szókincse, önbizalma, fantáziája, önbecsülése fejlődjön
- megismerje a klasszikus és a kortárs meséket egyaránt
- feloldódjon mesehallgatás közben, elengedve a benne lévő esetleges feszültséget
- jobban és hatékonyabban kommunikáljon a környezetével
- a későbbiek folyamán könnyebben megtanuljon olvasni
- artikulációs izmai fejlődjenek, melyek a beszéd és a tiszta kiejtés alapjait adják
A foglalkozásokon mesélünk, bábozunk, dramatizálunk, énekelünk és mindeközben ügyesedünk, fejlődünk.
A meséket a képzőművészet segítségével közösen keltjük életre – rajzolunk, festünk, ragasztunk, varrunk és elkészítjük, amit a gyerekek megálmodtak.
A mese lélektől lélekig száll.
Résztvevő korosztály
óvodások és 7-9 évesek
Foglalkozások időpontja
heti 1 alkalom:
Szerda 16.30-18.00
Péntek 16.30-18.00
Csoportok létszáma
5-8 fő
Irányító pedagógus
Aradi Anita – óvodapedagógus, fejlesztő pedagógus
Géczy Eszter – logopédus
Iskolára hangoló
Sok szeretettel várjuk azokat a gyerekeket, akik már az iskola felé tekintenek. Köztünk a helye azoknak, akiknek a szülei fontosnak tartják, hogy gyermekünknek
- fejlődjön az érzelmi intelligenciája, figyelme és koncentrációja
- rövid- és hosszútávú memóriája
- nagy- és finommozgása
- kialakuljon a feladattudata és kudarctűrő képessége
- fejlődjön társas viselkedése
Biztosítjuk
- a játékosságot, mely átmenetet biztosít a tanulás felé
- a tanulási szokások kialakítását
- a differenciált, egyénre szabott foglalkoztatást
- az oldott, szeretetteljes légkört
- a legújabb és leghatékonyabb fejlesztőjátékokat, eszközöket
Nem tanítunk, hanem fejlesztjük, támogatjuk és erősítjük azon képességeket, amelyek a későbbi tanuláshoz, az iskolához elengedhetetlenek.
Résztvevő korosztály
óvodások
Foglalkozások időpontja
heti 1 alkalom:
Csütörtök 16.30-17.30
Csoportok létszáma
5-8 fő
Irányító pedagógus
Aradi Anita – óvodapedagógus, fejlesztő pedagógus
Komplex mozgásfejlesztés
A mozgás kisgyermekkorban rendkívüli jelentőséggel bír. Nélkülözhetetlen a környezethez való alkalmazkodásban, az észlelési folyamatokban (látás, hallás, tapintás), melyek mind a mozgáshoz kötődnek. Hogy a gyermek ebben a szenzitív szakaszban mindezt megkapja nagyon fontos, mert mindez kihat a szellemi fejlődésére, érzelmi életére és a szervezetére egyaránt.
Nagy szerepe van az egyes részképességek fejlesztésében:
- alaklátás, formaészlelés
- térészlelés
- testséma
- motoros fejlődés, egyensúlyérzékelés
- kognitív folyamatok
- szocializációs folyamatok
Szervezetre gyakorolt hatásai:
- a testtartás a tartóizmok erősödése, stabilitásának növelése
- az izmok ereje, tónusa, nyújthatósága, rugalmassága fokozódik
- a gerinc mozgékonysága javul
- az érzékszervek funkciói differenciálódnak
Jótékony hatása a pszichés funkciókban is megmutatkozik:
- érzelmi stabilitás
- lelki egyensúly
- pozitív énkép
- önbizalom erősítése
Amit nyújtani szeretnénk:
- jókedv, vidámság, mozgás iránti érdeklődés felkeltése, mozgás megszerettetése, fontosságának megtapasztalása, kihívások, kreativitás fejlesztése, egyéni feladatmegoldási lehetőségek biztosítása
- változatos mozgástapasztalati lehetőség nyújtása, sok vidám mozgásfeladat
- egyensúlyozás, ugrálás, hintázás, billegés, szaladgálás, forgás, hempergés (melyek során önkéntelenül olyan mozdulatokat végez, amelyek elengedhetetlenül fontosak az agy fejlődéséhez)
- részképességek fejlesztése
- szép környezetben, mozgásfejlesztő eszközök használatának lehetősége
Résztvevő korosztály
óvodások, kisiskolások
Foglalkozások időpontja
heti 1 alkalom:
Péntek 17.00-18.00
Csoportok létszáma
5-8 fő
Irányító pedagógus
Turbuk Mónika – óvodapedagógus, gyógytestnevelő
Aradi Anita – óvodapedagógus, fejlesztő pedagógus
Gyermekjóga
A gyerekjóga egy olyan érzelemközpontú mozgásforma, amelynek minden egyes pillanatát átszövi a mese és a játékosság. Célja a gyerekek mozgásigényének kielégítése, érzelmi intelligenciájának fejlesztése. A rendszeres gyerekjóga foglalkozások testi, lelki és szellemi szinten egyaránt megalapozzák a gyerekek egészséges életét, segítenek a feszültség, a stressz és az elfojtott érzelmek oldásában, erősítik az immunrendszert, növelik a vitalitást.
A gyerekjógának fontos szerepe van:
- a mozgásfejlesztésben
- a percepciófejlesztésben
- a testséma fejlesztésben
- a verbális fejlesztésben
- a memória fejlesztésében
- az érzelmi fejlesztésben
- a figyelem fejlesztésében
- az intellektuális fejlesztésben
- a gondolkodási képességek fejlesztésében
A foglalkozások aktív játékos mozgással telnek. A bemelegítést követően többféle mozgásgyakorlatot végzünk, úgymint:
- nyújtó és hajlító gyakorlatok
- helyes testtartás kialakítását elősegítő gyakorlatok
- állatutánzó nagymozgások
- idegrendszer érését elősegítő gyakorlatok
- gurulások, forgások, ugrások
- légzőgyakorlatok
- koncentrációt fejlesztő gyakorlatok
- figyelemösszpontosító gyakorlatok
- relaxáció
- nagymozgásos játékok
- érzelmi intelligenciát fejlesztő játékok
A gyermekjóga órákon alkalmazott mozgásgyakorlatok mindig megfelelnek a gyermekek életkori sajátosságainak. A mesei keretnek köszönhetően a gyerekek nem azt érzik, hogy mozgásgyakorlatokat végeznek, hanem teljesen elmerülnek a mesei fantáziavilágban.
Résztvevő korosztály
óvodások, kisiskolások
Foglalkozások időpontja
heti 1 alkalom:
Szerda 18.00 – 19.00
Csoportok létszáma
8-10 fő
Irányító pedagógus
Angeliné Tripolszky Andrea – óvodapedagógus, jógaoktató